WEBEVIZE
  • WEBY A ESHOPY
  • NÁSTROJE
    • Lifetime Store
    • Online tržiště
    • Freebies
  • Blog
  • Kontakt

Blog Webevize

​Přiveďte na svět novou webovou prezentaci

26 věcí, které je třeba promyslet, než začnete tvořit web

1/6/2017

Comments

 
Zamyšlený uživatel
Tentokrát se na web podíváme od úplného začátku. Přirovnejme rozvoj webových stránek ke stavbě domu. Než se pustíte do hloubení základů, je třeba mít projektovou dokumentaci, prostě perfektní plán. V příspěvku se dozvíte, na co všechno musíte myslet před tím, než se pustíte do tvorby vlastního webu. 
Číslo 1
Doména
Vyberte si název, který si lidé snadno zapamatují. Volte moudře a uvážlivě, protože doména je vaše adresa na internetu. Je to první kontakt návštěvníka s vaší stránkou. Pro české webové stránky použijte koncovku .cz. Je také dobré si registrovat alternativní názvy (s pomlčkou a bez pomlčky, například noveauto.cz a nove-auto.cz)  nebo využijte různých doménových koncovek (.com, .net a podobně).
Jaké výhody má registrace domény prostřednictvím Webevize? Poradíme vám s výběrem vhodné domény, získáte bezplatně prémiovou zákaznickou podporu. Včas vám odešleme zprávu, že se blíží expirace domény, odborně nastavíme DNS záznamy nebo přesměrujeme doménu podle vašich přání.

Výběru vhodného doménového jména se podrobně věnujeme v článku na našem blogu.

Hosting
Zvolte si spolehlivý hosting, při výběru se zaměřte na podmínky a ceny. Nabídek hostingu existuje nepřeberné množství a jejich ceny se značně liší, zpravidla podle poskytnutého prostoru na serveru. Pokud potřebujete dobrý hosting, například pro WordPress, doporučujeme ověřený hosting od Blueboardu. Jestliže však plánujete tvořit své stránky v editoru Webevize, máte o starost méně. Výkonný hosting je jedna z mnoha vlastností našeho webového editoru.
Webevize poskytuje v rámci placených tarifů Standard nebo Profi cloudový hosting pro váš web zcela zdarma. Ale to není vše. Jsme asi jediný hosting, který vám dává neomezený prostor na serveru. Opravdu.  
Číslo 2

Číslo 3
​Technologie
Při programování webu doporučujeme používat nejmodernější technologie: HTML5, CSS3, PHP, JQuery, Javascript atd. Že vám tyto pojmy nic neříkají? To je v pořádku. Náš webový editor pracuje s těmito technologiemi na pozadí uživatelsky komfortního prostředí.

U nás si vytvoříte vlastní web bez jakýchkoliv odborných znalostí. Nemusíte být programátor ani kodér a přesto zvládnete postavit profesionální web díky webovému editoru Webevize. Začněte hned a za pár minut tvořte stránky jako profík – web designer.
Věděli jste, že u Webevize máte úplnou kontrolu nad svými stránkami? Pokročilí uživatelé si mohou upravit  šablonu pomocí HTML a CSS a od základu ji změnit. 

Účel
Jaký je účel webových stránek? Blog o cestování, web pro podnikání, stránky neziskové organizace nebo e-shop?
Číslo 4

Číslo 5
Vzhled a barvy
Barvy ovlivňují emoce vašich návštěvníků. Vždy volte přehledný vzhled a příjemné barvy, které odpovídají zaměření stránek. Nezapomeňte na zápatí webu.
TIPY:
FlatUiColorPicker – nabízí inspiraci a pomůže vám vybrat příjemné barvy.
Barevná schémata – vyberte si barevná schémata pro váš web

​Výběr barev webu je velké téma, kterému se budeme věnovat v samostatném článku na našem blogu.

Mapa stránek
Promyslete a vytvořte jasnou a přehlednou mapu stránek. Součástí každého webu by měl být soubor sitemap.xml. Bez něj nelze sledovat a analyzovat návštěvnost vašich stránek, například pomocí Google Analytics.
Webevize automaticky vytváří a přidává soubor sitemap.xml ke každému webu.
Číslo 6

Číslo 7
Obsah
Webové stránky by měly uživatelům poskytnout užitečné a kvalitní informace. Tvořte původní obsah, který si snadněji najde své čtenáře. Neopisujte z jiných stránek, ale vytvářejte unikátní dílo. Lidé navštěvují weby především kvůli obsahu. Zaměřte se ve svých textech na vhodná klíčová slova, která lidé používají, když hledají téma, kterému se věnujete. 

Publikum
Promyslete si dobře, kdo je vaše cílová skupina, kdo jsou návštěvníci vašich stránek. Teprve pak vytvoříte ten správný obsah, který je bude přitahovat návštěvníky jako magnet.
Číslo 8

Ilustrační foto 1

Číslo 9
Reklama
Nevkládejte příliš mnoho reklam na vaše webové stránky. Pokud to není nutné, nepoužívejte ji vůbec. Jestliže reklamu nevyhnutelně potřebujete, užívejte ji střídmě (ideálně 1, maximálně 3 reklamní prvky na stránku).

Vyskakovací okna
Nepoužívejte vyskakovací okna. Jedná se o nejnepříznivější typ reklamy, protože zpomaluje výkon webu. Stává se, že někdy nejde okno zavřít. To je pro návštěvníka tak frustrující zážitek, že zaručeně už vaše stránky nikdy nenavštíví.

Pokud se rozhodnete pro vyskakovací okna, vzpomeňte si, jak na vás působí, když navštívíte stránku a za 5 vteřin na vás vyskočí automatická výzva pro přihlášení k Newsletteru. Je to natolik nepříjemné, že Google hodlá takové stránky penalizovat.
Číslo 10

Číslo 11
Atraktivní design
Dobrá webová stránka by měla mít jednoduchý, ale profesionální vzhled. Pamatujte, že i ten nejpropracovanější, graficky dokonalý web je k ničemu, pokud nemá obsah. Lidé na internetu hledají především informace.

Tlačítka
Tlačítka jsou nejdůležitejším interaktivním prvkem na webu, který návštěvníkům umožňuje rozhodovat se a volit si svou cestu.

​Vyberte si výrazný a příjemný design pro tlačítka. Nechte je však graficky jednoduché. Nezapomeňte na CTA (z angličtiny "výzva k akci"). Přidejte tlačítka jako "KOUPIT" nebo "STÁHNĚTE SI".  Zkuste použít jasné barvy,  jako jsou oranžová nebo žlutá.
Číslo 12

Číslo 13
Pozadí
Promyslete si, který typ pozadí bude nejlepší vzhledem k účelu webu. Zvolte si jednobarevné (monochromatické) nebo barevné pozadí, nebo pozadí se vzorkem. Lidem se mnohem lépe čtou texty na světlém pozadí. Nezapomeňte na kontrastní barvu textu.
Webový editor Webevize umožňuje používat 3 typy pozadí: barvu, obrázek nebo video. V současnosti patří video pozadí k často používaným pro svou efektivitu. Lidé videa milují. Zjistěte více o funkci video pozadí.

Obrázky
Obrázky a fotky vybírejte pečlivě. Obrazová část webu zanechá na každého návštěvníka trvalý dojem. Používejte vlastní obrázky a vyhněte se "usměvavým tvářím" z fotobank. Buďte originální. 
Číslo 14

Číslo 15
Přehledné menu
Přehledná navigace v horní části webu je nezbytná, aby se návštěvníci na stránkách dobře orientovali. Pamatujte, že méně někdy znamená více. Nesnažte se sdělit lidem všechno najednou, ale odkrývejte obsah postupně pomocí odkazů uvnitř jednotlivých stránek. Vytvářejte strukturované menu s rolovacími podnabídkami. 

Originalita
Internet je plný skvělých stránek. A vy přiveďte na svět svůj vlastní unikátní web. Budete-li originální, vaše stránky vyniknou, a brzy si najdou spokojené návštěvníky. Mějte na paměti, aby obsah webu byl opravdu původní, prostě váš.
Číslo 16

Ilustrační foto 2

Číslo 17
Aktuální obsah
Šanci na úspěch mají jen stránky, které jsou stále aktuální. Využijte blogu a pište  články o věcech, které vás zajímají. Když lidé zjistí, že jste poslední článek napsali před dvěma lety, těžko se na váš web ještě někdy vrátí. 

SEO
Dobrý web musí být snadno k nalezení ve vyhledávačích. K tomu slouží – velmi zjednodušeně řečeno – SEO nástroje, pomocí kterých vyhledávačům napovíte, jaký je obsah a zaměření vašich stránek. SEO není žádná věda, ale pečlivá a dlouhodobá práce. A přesto vyžaduje pokročilé zkušenosti uživatele.
Poznámka:
​Připravujeme pro vás velkého SEO průvodce k našemu webovému editoru.
Číslo 18

Číslo 19
Napříč všemi prohlížeči
Dobré webové stránky musí být ošetřeny tak, aby se správně zobrazovaly ve všech typech moderních prohlížečů: Google Chrome, Mozilla, Firefox, Safari a Opera.
TIP: Zjistěte, zda je váš prohlížeč aktuální. Přehled a aktualizace 6 nejrozšířenějších prohlížečů na světě najdete na této stránce.

Rozměr stránky
Dříve se užíval rozměr stránky 980 pixelů. Dnes už je běžným standardem responzivní web. Tedy takový, aby se zobrazoval lidem podle zařízení, ze kterého váš web navštíví. Jiné rozměry má stránka prohlížená na PC, jiné v tabletu a také v mobilu. Základem je zobrazení pro stolní počítač s oblíbenou šířkou stránky 1230 pixelů.
Číslo 20

Číslo 21
Sociální sítě
Propojte web s odkazy na vaše sociální sítě. Přidejte na stránky ikonky sociálních sítí a zajistíte si snadné sdílení obsahu vašich stránek. Integrace sociálních profilů neznamená pouze tlačítka pro sdílení nebo následování. Zkuste obrazit obsah z vašich sítí, například stream fotek vašeho profilu na Instragramu nebo recenze od zákazníků ze stránky na Facebooku.

Fonty
Výběru vhodného fontu věnujte velkou péči. Rozhodněte se mezi patkovým a bezpatkovým písmem. Nepoužívejte ozdobná a ruční písma. Font by měl být plně lokalizován do češtiny – aby české znaky (ž, ř, š, apod.) vypadaly perfektně. Čitelné písmo je důležité především pro návštěvníky. Nechcete, aby lidé váš web opustili, protože odmítají mžourat na nečitelný font. 
TIP: Prohlédněte si Google Fonty.
Číslo 22

Číslo 23
Registrace
Pokud se návštěvníci u vás musí či mohou registrovat, poskytněte jim výhody. Využijte členské sekce například k placenému obsahu. S tématem registrace souvisí SSL certifikát, kterým byste měli mít svůj web zabezpečený – pokud se lidé budou na vašich stránkách přihlašovat. Píšeme o tom v sekci č. 25.

Sledování a analýza
Pro rozvoj vašich stránek je třeba mít relevantní podklady o tom, kdo je vaše publikum a jak se na stránkách chová. Slouží k tomu detailní analýza návštěvnosti stránek. Díky bezplatným nástrojům, jako je například Google Analytics, můžete sledovat vaše publikum, měřit a testovat, kdo jsou vaši návštěvníci. Tato zpětná vazba vám umožní vylepšovat váš web.
Webevize vám poskytuje podrobné statistiky návštěvnosti. Pro detailnější analýzu vašeho publika doporučujeme využít ještě další profesionální analytické nástroje. Přečtěte si více o službě Google Analytics.
Číslo 24

Číslo 25
Zajistěte bezpečnost
Návštěvníci se musí cítit bezpečně, pokud mají na stránkách zanechat své osobní údaje (například e-mail, jméno nebo dokonce údaje z bankovní karty). V takovém případě je nezbytné opatřit stránky SSL certifikátem, který zaručuje bezpečné šifrované spojení návštěvníka s webem. 
Věděli jste, že získáte bezplatně SSL certifikát (v hodnotě 2 100 Kč/rok) v rámci našeho balíčku Profi?

Zápatí
Zápatí webu není sice to nejdůležitější, ale s dobře navrženou patičkou zapůsobíte na své návštěvníky. Zápatí nemusí nutně kopírovat vaše menu v horní části webu, spíš tam přidejte jiné důležité informace, kontaktní formulář, vaše kontakty, mapu provozovny a apod. 

Zápatí je shodná část webu ​pro všechny stránky.
Inspirujte se u nejlepších světových designérů a prohlédněte si grafické návrhy webových zápatí. Ovšem nezapomeňte především na jeho funkčnost. 
Číslo 26

V přehledu jsme zlehka naťukli, co byste neměli opomenout ve fázi přípravy webových stránek. Každý z 26 bodů je důležitý, aby vaše stránky dobře fungovaly a měly šanci na úspěch. 
Máte-li otázky nebo něčemu chcete více porozumět, nechte vzkaz v komentáři pod článkem.
Comments

    Vytvořte si svůj web

    Začněte zdarma

    Sledujte nás

    Blog píše

    Autor David Kaplan
    David z Webevize
    ​david@webevize.cz

    Témata

    All
    Freebies
    Infografiky
    Novinky

    RSS Feed
Služby

​Návrh webu
Online vizitka
Domény
Soukromé registrace
E-maily na doméně
Aplikace na web
Online nástroje

Lifetime Store
Online tržiště
​Freebies


Webevize

​Blog
WorkSpace
​Nápověda
Press Kit
​
Webevize ART
​Webevize Star
O nás

Kontakt
​Náš tým
David z Webevize
​GDPR
Logo Webevize
Online nástroje pro online podnikání
​Webové stránky, e-shopy


​​​©   2022  Webevize        Podmínky       Soukromí       ●  Stav systémů
Aktualizace
  • WEBY A ESHOPY
  • NÁSTROJE
    • Lifetime Store
    • Online tržiště
    • Freebies
  • Blog
  • Kontakt